In 'door de ogen van' lees je alles over een functie bij Kaemingk season decorations in Aalten vanuit het perspectief van een medewerker die deze functie ook daadwerkelijk uitvoert. In deze editie de blik van Marjolein Heijna op haar rol als Senior Accountmanager voor de afdeling UK & Ierland.

Hoe ben je bij Kaemingk terechtgekomen?

"Ik ben in 2014 bij Kaemingk gestart als stagiaire op de afdeling UK, waar ik via-via terecht ben gekomen. Het betrof mijn afstudeerstage en ik kreeg de kans om mijn onderzoek vanuit het kantoor in Preston, Engeland te doen. Na deze stage ging ik een Master doen en een paar maanden voor mijn afstuderen ontving ik de uitnodiging van Kaemingk om weer eens op de koffie te komen en toen dus ook het verzoek of ik terug wilde komen! Ik heb toen eerst twee maanden gereisd en ben op 1 mei 2016 aan de slag gegaan als Junior Accountmanager bij afdeling UK.""Ik ben in 2014 bij Kaemingk gestart als stagiaire op de afdeling UK, waar ik via-via terecht ben gekomen. Het betrof mijn afstudeerstage en ik kreeg de kans om mijn onderzoek vanuit het kantoor in Preston, Engeland te doen. Na deze stage ging ik een Master doen en een paar maanden voor mijn afstuderen ontving ik de uitnodiging van Kaemingk om weer eens op de koffie te komen en toen dus ook het verzoek of ik terug wilde komen! Ik heb toen eerst twee maanden gereisd en ben op 1 mei 2016 aan de slag gegaan als Junior Accountmanager bij afdeling UK."

Hoe ziet jouw functie eruit?

"Inmiddels zijn we ruim 6 jaar verder en ben ik Senior Accountmanager. Bij mijn start in 2016 kreeg ik op de binnendienst direct de verantwoordelijkheid voor mijn eigen klanten, maar in mijn huidige rol werk ik voornamelijk met strategische klanten. Denk hierbij aan de grote winkelketens, klanten die een hoge omzet draaien en grote inkooporganisaties. Bij deze klanten ga je een paar stappen verder, zijn de processen veelal uitdagender en meer gericht op maatwerk. Hierdoor is mijn werk nooit hetzelfde! Daarbij vraagt het om een zeer nauwe samenwerking met zowel mijn binnendienstcollega’s, als ook collega’s van andere afdelingen, zoals Inkoop, Marketing en Kwaliteit.
Reizen is een mooi en belangrijk onderdeel van mijn werk. In zowel het voor- als najaar reis ik naar Engeland om mijn klanten te bezoeken. Het is enorm leuk om te zien hoe onze producten op de winkelvloer staan en met klanten na te denken over het volgende seizoen. Je werkt dus continu vooruit, met de blik op het volgende seizoen. Naast het klantbezoek zijn er ook verschillende beurzen in Engeland waar wij als Kaemingk met de mooiste stands exposeren! Voor de planning en voorbereiding van UK beursstand ben ik, samen met mijn collega’s van Marketing en Decoteam, eveneens verantwoordelijk.
Naast mijn functie als Accountmanager maak ik ook deel uit van de Kaemingk Duurzaamheidscommissie. Dit is een onderwerp waar we regelmatig vragen over krijgen van klanten en ik zelf ook veel belang aan hecht. Deze commissie is samengesteld uit collega’s van allerlei verschillende afdelingen, zoals inkoop, verkoop en kwaliteit, maar tevens logistiek vanuit onze magazijnen. Dus ook vanuit deze rol ben ik bij Kaemingk continu in contact met allerlei verschillende afdelingen!"

Hoe ervaar je het om bij Kaemingk te werken?

"Dynamisch! Het klinkt cliché, maar geen dag is hetzelfde. In mijn dagelijkse werk zit al enorme variatie door het reizen naar Engeland, het organiseren van en deelnemen aan beurzen en natuurlijk het mogen ontvangen van klanten in de prachtige showroom van Kaemingk. Hierdoor ontstaat er nooit ‘sleur’ in mijn werk. Bovendien kan iedereen zich bij ons inzetten voor extra taken en verantwoordelijkheden en biedt Kaemingk eveneens de ruimte om naast je functie deel te nemen aan verschillende projectgroepen of commissies. Zo heb je dus interactie met collega's uit de gehele organisatie, die je ook weer ontmoet tijdens de ‘events’, de maandelijkse Kaemingk-lunch en de jaarlijkse afsluiting of opening van de Kerst- en Voorjaarsshowrooms."

Wat zijn de ontwikkels- mogelijkheden binnen Kaemingk?

"Als Accountmanager ben je dus verantwoordelijk voor de omzet van jouw klanten. Hierin kun je jezelf op verschillende manieren uitdagen door deze zo veel mogelijk te ontwikkelen. Daarnaast biedt Kaemingk voldoende doorgroeimogelijkheden ten aanzien van het type klanten. Zo kun je op den duur steeds complexere klanten begeleiden, waar een aanvullende interne en externe processen bij komen kijken. En zoals al eerder benoemd, heb je tal van mogelijkheden om je op andere vlakken in te zetten; op je eigen afdeling of afdelingsoverstijgende projectgroepen."

Waarom raad je kandidaten aan om te solliciteren?

"Kaemingk is echt een uniek bedrijf in de Achterhoek. Het is een waanzinnig mooie en internationale organisatie die tal van functiemogelijkheden biedt. Je krijgt echt de ruimte om uit te vinden wat bij jou past. Ondanks dat Kaemingk zo groot is voelt het niet alsof je "één van de velen" bent. We gaan op een persoonlijke manier met elkaar om. Er zijn overal voldoende doorgroeimogelijkheden; eerst binnen de afdeling, maar stel dat je daar de uitdaging niet meer kunt vinden, dan zijn er voldoende alternatieve plekken binnen Kaemingk."